Pracuje ako riaditeľ odboru petícií, sťažností a ostatných podaní sekcie kontroly na Úrade vlády SR. V oblasti prešetrovania sťažností a petícií pracuje už 23 rokov, pričom v tejto oblasti začal pracovať od roku 2000 v rezorte obrany a od roku 2009 na Úrade vlády SR.
Forma | Seminár |
---|---|
Dátum | 9. októbra 2024 |
Dĺžka | 1 deň |
Úroveň | Pre všetkých, ktorí majú o problematiku záujem |
Určený pre | určené predovšetkým pre všetkých zamestnancov štátnej, resp. verejnej správy, vrátane hlavných kontrolórov miest, obcí a krajov, pre ktorých hlavnou alebo vedľajšou pracovnou náplňou je prešetrovanie a vybavovanie sťažností občanov podľa citovaného zák |
Oboznámiť účastníkov seminára s úplným znením novely zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o sťažnostiach“) s dôrazom na súčasné poskytovanie príkladov z praktickej aplikácie jednotlivých ustanovení tohto zákona. Poskytnúť účastníkom seminára aktuálne a relevantné informácie súvisiace s celým procesom posudzovania, prešetrovania a vybavovania sťažností.
Prihláška na školenie na stiahnutie TU.
V prípade webových kurzov je jedna prihláška platná pre jedného účastníka kurzu, objednávateľ nie je oprávnený sprístupniť odkaz na školenie viac ako jednej osobe.
Prihlasujte sa prosím včas! Hláste predbežný záujem, zabránite tým presunom školení!
Základný obsah seminára:a obsah
I. Úvod do problematiky seminára:
Charakter a určenie zákona o sťažnostiach
II. Výklad ustanovení § 1 až § 8 zákona o sťažnostiach:
Základné pojmy
Pozitívne a negatívne vymedzenie sťažností
Podávanie sťažností
Odkladanie sťažností
Sprístupňovanie dokumentácie súvisiacej s vybavovaním sťažností a utajenie totožnosti sťažovateľa
III. Výklad ustanovení § 9 až § 17 zákona o sťažnostiach:
Prijímanie sťažností a ich evidencia
Úprava príslušnosti na vybavenie sťažnosti
Lehoty na vybavenie sťažnosti a ich počítanie
Povinnosti súvisiace s oboznamovaním s obsahom sťažnosti
Vyžadovanie spolupráce od sťažovateľa, vyžadovanie súčinnosti od orgánov verejnej správy a iných subjektov
IV. Výklad ustanovení § 18 až § 28 zákona o sťažnostiach:
Prešetrovanie sťažnosti. Náležitosti súvisiacej dokumentácie (zápisnice o prešetrení sťažnosti, oznámenie výsledku prešetrenia sťažnosti) a ich vyhotovenie
Opakovaná sťažnosť a ďalšia opakovaná sťažnosť
Sťažnosť proti vybavovaniu sťažnosti
Kontrola vybavovania sťažnosti, poriadková pokuta, spoločné a prechodné ustanovenia a účinnosť zákona o sťažnostiach
Zákonná povinnosť tvorby vnútornej smernice
V. Záver:
Zhrnutie zamestnania a význam znalosti z témy seminára pre prax
Diskusia – priestor pre otázky k téme seminára a jeho ukončenie.
Poznámka:
V priebehu II., III. a IV. časti seminára budú jeho účastníci oboznamovaní s najčastejšie sa vyskytujúcimi nedostatkami, ku ktorým dochádza pri praktickej aplikácií vysvetľovaných ustanovení zákona o sťažnostiach. Súčasne bude vykonaný krátky rozbor týchto nedostatkov a analýza príčin ich vzniku.