ONLINE - Správnosť inventarizácie majetku, záväzkov a ich rozdielov za rok 2023
22. novembra 2023
09:00-12:00 hod
Pôsobí ako kontrolór a hlavný kontrolór v niekoľkých štátnych organizáciách. Lektor je často prizvanou osobou k výkonom kontrolných aktivít vo verejnej správe. Dlhodobo sa venuje problematike práva verejnej správy a oblasti finančnej kontroly. Študoval na univerzite v Českej republike a ukončil postgraduálne štúdium na Ústave práva v Prahe so zameraním na obchodné a finančné právo. Rigorózne doktorské skúšky vykonal v roku 2019. Publikuje príspevky v odborných periodikách a na on-line portáloch. Vydal publikáciu pre finančnú kontrolu a Príručku pre rozpočtovanie a účtovanie v samospráve, publikácie k finančnej kontrole a k zverejňovaniu povinných údajov. Lektor je autorom komentára k zákonu o finančnej kontrole a audite. Rovnako spísal oceňovanú publikáciu o interných smerniciach vo verejnej správe. Vydal niekoľko kníh z praxe a v praxi lektor metodicky usmerňuje viaceré subjekty verejnej správy. Toho času lektor dokončuje dizertáciu v oblasti finančnej kontroly na vysokej škole v Poľskej republike (DSc., doktor vied). Dr. Jozef Sýkora prednáša v programe akreditovaného vzdelávania pre kontrolórov a je garantom viacerých modulov na Ekonomickej univerzite v Bratislave.
.
Forma |
Workshop
|
Dátum |
22. novembra 2023 |
Dĺžka |
1 deň |
Úroveň |
Pre všetkých, ktorí majú o problematiku záujem |
Určený pre |
zamestnancov (ekonómov a účtovníkov, rozpočtárov, zamestnancov zodpovedných za oblasť zverejňovania, hospodárov) subjektov verejnej správy a samosprávy, zamestnancov samosprávy miest a obcí, zamestnancov školských zariadení, základných a materských škôl, |
Cieľ
Online seminár sa venuje oblasti správnosti inventarizácie majetku, záväzkov a ich rozdielov za rok 2023. Bližšie sa pozrieme na rozsah inventúrnych súpisov a vypracovaniu inventarizačného zápisu k 31.12.2023. Súčasťou seminára je prehľad povinností k pravidlám, úlohám a činnostiam inventarizačných komisií. Účastníci sa dozvedia viac o podpisovaní inventarizácie, vlastnoručných podpisoch, dátumoch ale aj o dodržiavaní interných pravidiel k inventarizácii. V zmysle zákona o účtovníctve sa povinne vykoná inventarizácia v zákonnom termíne – do konca januára 2024.
Prihlasujte sa prosím včas! Hláste predbežný záujem, zabránite tým presunom školení!
V prípade webových kurzov je jedna prihláška platná pre jedného účastníka kurzu, objednávateľ nie je oprávnený sprístupniť odkaz na školenie viac ako jednej osobe.
Prihláška na školenie na stiahnutie TU.
V cene je zahrnuté
organizačné a technické zabezpečenie, materiály pre účastníkov školenia, náklady na lektora, online platforma
Rozsah a náplň
Bližšie sa tiež dozviete o:
- určení zákonného maximálneho dátumu spracovania inventarizácie,
- uvádzaní stavu majetku, ktorý je inventarizovaný v januári 2024,
- potrebe interného aktu/príkazu k inventarizácii majetku a záväzkov,
- súčastiach inventarizácie, odporúčanej dokumentácii a o vykonaní základnej finančnej kontroly pri inventarizačných rozdieloch,
- povinnostiach členov inventarizačnej komisie a predsedoch komisií,
- účtovaní inventarizačných rozdielov (manká, prebytky, škody alebo schodky),
- zostavení inventarizačných zápisov a zápisníc ako aj o
- potrebe vykonania inventarizácie pokladničnej hotovosti a jej správnych frekvenciách.
Obsahová stránka
- Inventarizácia majetku a záväzkov
- Vyhotovenie dokumentácií k inventarizácii
- Postup pri inventarizovaní
- Spracovanie výstupov z inventúr
- Účtovanie rozdielov, škodové udalosti, vyradenie majetku
- Inventarizačný zápis, uloženie dokumentácie
- Upozornenia lektora do praxe
- Bonusy pre účastníkov seminára
- Diskusia a konzultácie s lektorom, záver