Pracuje ako riaditeľ odboru petícií, sťažností a ostatných podaní sekcie kontroly na Úrade vlády SR. V oblasti prešetrovania sťažností a petícií pracuje už 23 rokov, pričom v tejto oblasti začal pracovať od roku 2000 v rezorte obrany a od roku 2009 na Úrade vlády SR.
Forma | Seminár |
---|---|
Dátum | 25. októbra 2023 |
Dĺžka | 1 deň |
Úroveň | Pre všetkých, ktorí majú o problematiku záujem |
Určený pre | predovšetkým pre všetkých zamestnancov štátnej, resp. verejnej správy, vrátane hlavných kontrolórov miest, obcí a krajov, pre ktorých hlavnou alebo vedľajšou pracovnou náplňou je prešetrovanie a vybavovanie sťažností občanov podľa citovaného zákona |
Oboznámiť účastníkov seminára s úplným znením novely zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o sťažnostiach“) s dôrazom na súčasné poskytovanie príkladov z praktickej aplikácie jednotlivých ustanovení tohto zákona. Poskytnúť účastníkom seminára aktuálne a relevantné informácie súvisiace s celým procesom posudzovania, prešetrovania a vybavovania sťažností.
Prihláška na školenie na stiahnutie TU.
Prihlasujte sa prosím včas! Hláste predbežný záujem, zabránite tým presunom školení!
Základný obsah seminára:
I. Úvod do problematiky seminára:
Charakter a určenie zákona o sťažnostiach
II. Výklad ustanovení § 1 až § 8 zákona o sťažnostiach:
Základné pojmy
Pozitívne a negatívne vymedzenie sťažností
Podávanie sťažností
Odkladanie sťažností
Sprístupňovanie dokumentácie súvisiacej s vybavovaním sťažností a utajenie totožnosti sťažovateľa
III. Výklad ustanovení § 9 až § 17 zákona o sťažnostiach:
Prijímanie sťažností a ich evidencia
Úprava príslušnosti na vybavenie sťažnosti
Lehoty na vybavenie sťažnosti a ich počítanie
Povinnosti súvisiace s oboznamovaním s obsahom sťažnosti
Vyžadovanie spolupráce od sťažovateľa, vyžadovanie súčinnosti od orgánov verejnej správy a iných subjektov
IV. Výklad ustanovení § 18 až § 28 zákona o sťažnostiach:
Prešetrovanie sťažnosti. Náležitosti súvisiacej dokumentácie (zápisnice o prešetrení sťažnosti, oznámenie výsledku prešetrenia sťažnosti) a ich vyhotovenie
Opakovaná sťažnosť a ďalšia opakovaná sťažnosť
Sťažnosť proti vybavovaniu sťažnosti
Kontrola vybavovania sťažnosti, poriadková pokuta, spoločné a prechodné ustanovenia a účinnosť zákona o sťažnostiach
Zákonná povinnosť tvorby vnútornej smernice
V. Záver:
Zhrnutie zamestnania a význam znalosti z témy seminára pre prax
Diskusia – priestor pre otázky k téme seminára a jeho ukončenie.
Poznámka:
V priebehu II., III. a IV. časti seminára budú jeho účastníci oboznamovaní s najčastejšie sa vyskytujúcimi nedostatkami, ku ktorým dochádza pri praktickej aplikácií vysvetľovaných ustanovení zákona o sťažnostiach. Súčasne bude vykonaný krátky rozbor týchto nedostatkov a analýza príčin ich vzniku.