ONLINE - Zákon o sťažnostiach a jeho aplikácia v praxi

9. apríla 2024 09:00-15:00 hod

Ing. Rudolf Mozolík

Pracuje ako  riaditeľ  odboru  petícií, sťažností a ostatných podaní  sekcie  kontroly na Úrade vlády SR. V oblasti prešetrovania sťažností a petícií pracuje už  23  rokov,  pričom v tejto oblasti začal  pracovať od  roku 2000 v rezorte obrany a od  roku 2009 na  Úrade  vlády  SR.

Forma Seminár
Dátum 9. apríla 2024
Dĺžka 1 deň
Úroveň Pre všetkých, ktorí majú o problematiku záujem
Určený pre určené predovšetkým pre všetkých zamestnancov štátnej, resp. verejnej správy, vrátane hlavných kontrolórov miest, obcí a krajov, pre ktorých hlavnou alebo vedľajšou pracovnou náplňou je prešetrovanie a vybavovanie sťažností občanov podľa citovaného zák

Cieľ

Oboznámiť účastníkov seminára s úplným znením novely zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o sťažnostiach“) s dôrazom na súčasné poskytovanie príkladov z praktickej aplikácie  jednotlivých ustanovení tohto  zákona. Poskytnúť účastníkom seminára aktuálne a relevantné informácie súvisiace  s celým procesom posudzovania, prešetrovania a vybavovania sťažností. 


Prihláška na školenie na stiahnutie TU.


V prípade webových kurzov je jedna prihláška platná pre jedného účastníka kurzu, objednávateľ nie je oprávnený sprístupniť odkaz na školenie viac ako jednej osobe.


Prihlasujte sa prosím včas!  Hláste predbežný záujem, zabránite tým presunom školení!

 

V cene je zahrnuté

organizačné a technické zabezpečenie, materiály pre účastníkov školenia, náklady lektora, online platforma
Rozsah a náplň

Základný  obsah  seminára:a obsah   

 I.          Úvod do problematiky seminára:

         Charakter a určenie zákona o sťažnostiach

 II. Výklad  ustanovení § 1 až § 8 zákona o sťažnostiach:

         Základné pojmy

         Pozitívne a negatívne vymedzenie sťažností

         Podávanie sťažností

         Odkladanie sťažností

Sprístupňovanie dokumentácie súvisiacej s vybavovaním sťažností   a utajenie totožnosti sťažovateľa

 

III. Výklad  ustanovení § 9 až § 17 zákona o sťažnostiach:

Prijímanie sťažností a ich evidencia

         Úprava príslušnosti na vybavenie sťažnosti

         Lehoty na vybavenie sťažnosti a ich počítanie

         Povinnosti súvisiace s oboznamovaním s obsahom sťažnosti

Vyžadovanie spolupráce od sťažovateľa, vyžadovanie súčinnosti od orgánov verejnej správy a iných subjektov

 

IV.   Výklad  ustanovení § 18 až § 28 zákona o sťažnostiach:

Prešetrovanie sťažnosti. Náležitosti súvisiacej dokumentácie   (zápisnice o prešetrení sťažnosti, oznámenie výsledku prešetrenia sťažnosti) a ich  vyhotovenie

         Opakovaná sťažnosť a ďalšia opakovaná sťažnosť

         Sťažnosť proti vybavovaniu sťažnosti

         Kontrola vybavovania sťažnosti, poriadková pokuta, spoločné a prechodné ustanovenia a účinnosť zákona o sťažnostiach

        Zákonná povinnosť tvorby vnútornej smernice

 

V.     Záver:

        Zhrnutie  zamestnania a význam znalosti z témy seminára pre prax

        Diskusia – priestor pre otázky k téme  seminára a jeho ukončenie.

 

Poznámka:

V priebehu II., III. a IV. časti seminára budú jeho účastníci  oboznamovaní s najčastejšie sa vyskytujúcimi nedostatkami, ku ktorým dochádza pri praktickej aplikácií vysvetľovaných ustanovení zákona o sťažnostiach. Súčasne  bude  vykonaný  krátky rozbor týchto nedostatkov a analýza príčin ich  vzniku.

 

Miesto konania
ONLINE - Zákon o sťažnostiach a jeho aplikácia v praxi
Celkom 120 € (s DPH)

Partneri

Viac