Predseda Úradu pre verejné obstarávanie. V minulosti pôsobil na viacerých funkciách na ÚVO, naposledy aj ako člen Rady ÚVO a bol tiež vedúcim útvaru verejného obstarávania na MÚ v Trnave a ďalších významných postoch v oblasti VO. Je jedným zo spoluautorov zákona č. 343/2015. Pôsobil 10 rokov na Úrade pre verejné obstarávanie ako metodik. Venoval sa lektorskej a publikačnej činnosti.
Pôsobí na Úrade pre verejné obstarávanie ako generálny riaditeľ sekcie metodiky a vzdelávania. Disponuje 18 ročnými skúsenosťami v oblasti verejného obstarávania, vrátane skúseností na Ministerstve investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, kde pôsobil ako riaditeľ odboru verejného obstarávania. Pôsobil aj na Ministerstve financií SR (kontrola eurofondových zákaziek), a v súkromnom sektore (príprava ponúk a uplatňovanie revíznych postupov za uchádzača). Je autorom príručiek pre prijímateľov k procesu a kontrole verejného obstarávania financovaného z fondov EÚ. Študoval právo na Právnickej fakulte UK. Popri aplikačnej praxi sa venuje aj lektorskej činnosti a publikačnej činnosti.
Forma | VIP akcia |
---|---|
Dátum | 14. apríla 2023 |
Dĺžka | 1 deň |
Úroveň | Pre všetkých, ktorí majú o problematiku záujem |
Určený pre | verejných obstarávateľov a obstarávateľov, ale aj uchádzačov a všetkých, ktorých táto problematika zaujíma |
- Povinné používanie elektronickej platformy pre iné ako nadlimitné zákazky od 1.2.2023: Aká sankcia hrozí verejnému obstarávateľovi, ak by naďalej využíval komerčný elektronický prostriedok? Môže verejný obstarávateľ v záujme používať komerčný elektronický prostriedok zadávať aj podlimitné zákazky nadlimitným postupom? Neuvažuje sa nastaviť podmienky používania elektronickej platformy ako fakultatívne, t. j. vždy by bola možnosť používať aj komerčný prostriedok?
- Novela zákona o verejnom obstarávaní účinní od 31.3.2022 zaviedla dve kategórie pre zákazky s nízkou hodnotou (bez zverejnenia vo vestníku/so zverejnením vo vestníku): Môže verejný obstarávateľ osloviť záujemcov s výzvou na predloženie ponuky aj v prípade zákazky s nízkou hodnotou so zverejnením vo vestníku? Môže verejný obstarávateľ zverejniť výzvu na svojom webovom sídle, ak ide o zákazku s nízkou hodnotou bez zverejnenia vo vestníku?
- Je možné pri zákazke s nízkou hodnotou nižšieho rozsahu (bez povinnosti zverejniť výzvu vo vestníku) určiť v prípravnej fáze PHZ formou mailového oslovenia viacerých záujemcov a následne osloviť s výzvou na predloženie ponuky iba toho uchádzača, ktorý v rámci PHZ predložil najnižšiu cenu (oslovenie by bolo realizované mailom, nie cez e-platformu)
- Profesionalizácia vo verejnom obstarávaní: Majú osoby zadávajúce zákazky na strane verejných obstarávateľov/obstarávateľov počítať so súčasným znením úpravy odborného garanta, ale sa počíta s úpravou tohto nástroja na báze dobrovoľnosti?
- Nové, rozšírené náležitosti informácie o výsledku vyhodnotenia ponúk zasielanej neúspešným uchádzačom (aký rozsah informácií poskytnúť vo vzťahu k splneniu požiadaviek na predmet zákazky a splneniu podmienok účasti v prípade úspešného uchádzača? Ako má verejný obstarávateľ vyhodnotiť údaje označené uchádzačom ako dôverné?)
- Priame rokovacie konanie po odstúpení od zmluvy v prípade podlimitných zákaziek (musí uchádzač, ktorý skončil ako druhý v poradí spĺňať všetky podmienky pôvodného verejného obstarávania? Môžeme rokovať s uchádzačom, ktorý skončil ako druhý v poradí o znížení ceny, ak je jeho cena vyššia o viac ako 20% v porovnaní s pôvodným úspešným uchádzačom?)
- Vybraní verejní funkcionári nesmú byť konečným užívateľom výhod úspešného uchádzača (ako má verejný obstarávateľ uvedené preveriť? Plánuje sa zosúladiť okruh verejných funkcionárov podľa RPVS s okruhom verejných funkcionárov podľa zákona o VO?)
- Ako správne postupovať v prípade obstarávania služieb podľa prílohy č. 1 k zákonu o verejnom obstarávaní, ktoré majú značne uvoľnené pravidlá aj v prípade, ak ide o nadlimitné zákazky? Akú lehotu na predkladanie ponúk v tomto prípade určiť?
- Rokovanie s úspešným uchádzačom o znížení zmluvnej ceny vo fáze pred vyzvaním na uzavretie zmluvy (je možné iniciovať rokovanie aj keď už bol úspešný uchádzač požiadaný v rámci súčinnosti o predloženie zmluvy?)
- Jazyk ponuky: Chápe sa novelizované ustanovenie tak, že v zásade môže verejný obstarávateľ mať ponuky aj výlučne v cudzom jazyku (ak to umožní takto predkladať) a ak VO nebude predmetom kontroly, ponuky budú súčasťou dokumentácie iba v cudzom jazyku?
- Podľa § 40 ods. 5 písm. a) ZVO: Verejný obstarávateľ a obstarávateľ sú povinní pri vyhodnotení splnenia podmienok účasti uchádzačov alebo záujemcov, ktoré sa týkajú technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti podľa § 34 ods. 1 písm. a) alebo písm. b), zohľadniť referencie uchádzačov alebo záujemcov uvedené v evidencii referencií podľa § 12, ak takéto referencie ku dňu predloženia ponuky alebo žiadosti o účasť existujú a uchádzač alebo záujemca ich v ponuke alebo žiadosti o účasť identifikoval. Je možné, aby verejný obstarávateľ použil referencie z evidencie referencií, aj keď ich uchádzač v ponuke neidentifikoval (proaktívne tieto referencie dohľadá verejný obstarávateľ)?
- Nová definícia k členstvu v komisii na vyhodnotenie ponúk: Členovia komisie s právom vyhodnocovať ponuky musia mať odborné vzdelanie alebo odbornú prax umožňujúcu vyhodnotiť ponuku: znamená to, že ak predchádzajúce definícia znela, že členovia komisie musia mať odborné vzdelanie alebo odbornú prax zodpovedajúcu predmetu zákazky, odborníci na VO nemohli byť členmi komisie s právom vyhodnocovať ponuky?
- Je v súlade so zákonom o VO, ak verejní obstarávatelia otvárajú ponuky dištančne cez platformu typu MS Teams a pod.?
- Zjavne nedôvodné námietky: ako vidíš uplatnenie tohto inštitútu v praxi? Aká je hranica medzi konštatáciou o zjavne nedôvodných námietkach a neopodstatnených námietkach, ktoré budú riadne zamietnutí v meritórnom rozhodnutí.