Predseda Úradu pre verejné obstarávanie. V minulosti pôsobil na viacerých funkciách na ÚVO, naposledy aj ako člen Rady ÚVO a bol tiež vedúcim útvaru verejného obstarávania na MÚ v Trnave a ďalších významných postoch v oblasti VO. Je jedným zo spoluautorov zákona č. 343/2015. Pôsobil 10 rokov na Úrade pre verejné obstarávanie ako metodik. Venoval sa lektorskej a publikačnej činnosti.
Pôsobí na Úrade pre verejné obstarávanie ako generálny riaditeľ sekcie metodiky a vzdelávania. Disponuje 19 ročnými skúsenosťami v oblasti verejného obstarávania, vrátane skúseností na Ministerstve investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, kde pôsobil ako riaditeľ odboru verejného obstarávania. Pôsobil aj na Ministerstve financií SR (kontrola eurofondových zákaziek), a v súkromnom sektore (príprava ponúk a uplatňovanie revíznych postupov za uchádzača). Je autorom príručiek pre prijímateľov k procesu a kontrole verejného obstarávania financovaného z fondov EÚ. Študoval právo na Právnickej fakulte UK. Popri aplikačnej praxi sa venuje aj lektorskej činnosti a publikačnej činnosti.
Forma | VIP akcia |
---|---|
Dátum | 16. júna 2023 |
Dĺžka | 1 deň |
Úroveň | Pre všetkých, ktorí majú o problematiku záujem |
Určený pre | verejných obstarávateľov a obstarávateľov, ale aj uchádzačov a všetkých, ktorých táto problematika zaujíma |
Novela zákona o verejnom obstarávaní účinná od 31.3.2022 zaviedla dve kategórie pre zákazky s nízkou hodnotou (bez zverejnenia vo vestníku/so zverejnením vo vestníku): Je možné pri zákazke s nízkou hodnotou nižšieho rozsahu (bez povinnosti zverejniť výzvu vo vestníku) určiť v prípravnej fáze PHZ formou mailového oslovenia viacerých záujemcov a následne osloviť s výzvou na predloženie ponuky iba toho uchádzača, ktorý v rámci PHZ predložil najnižšiu cenu (oslovenie by bolo realizované mailom, nie cez e-platformu)
- Je možné v prípade zákazky s nízkou hodnotou bez zverejnenia vo vestníku realizovať cez elektronickú platformu (EVO) iba oslovenie a následne „dokončiť“ proces s využitím iného elektronického prostriedku?
- Povinné používanie elektronickej platformy pre iné ako nadlimitné zákazky od 1.2.2023: Aká sankcia hrozí verejnému obstarávateľovi, ak by naďalej využíval komerčný elektronický prostriedok? Môže verejný obstarávateľ v záujme používať komerčný elektronický prostriedok zadávať aj podlimitné zákazky nadlimitným postupom? Neuvažuje sa nastaviť podmienky používania elektronickej platformy ako fakultatívne, t. j. vždy by bola možnosť používať aj komerčný prostriedok?
- Profesionalizácia vo verejnom obstarávaní: aký je aktuálny stav?
- Nové, rozšírené náležitosti informácie o výsledku vyhodnotenia ponúk zasielanej neúspešným uchádzačom (aký rozsah informácií poskytnúť vo vzťahu k splneniu požiadaviek na predmet zákazky a splneniu podmienok účasti v prípade úspešného uchádzača? Ako má verejný obstarávateľ vyhodnotiť údaje označené uchádzačom ako dôverné?)
- Novela priniesla zjednodušenia pri dynamických nákupných systémoch, je možné uplatniť reverznú súťaž pri čiastkových zákazkách s využitím DNS? Je nevyhnutné určovať PHZ pri čiastkových zákazkách s využitím DNS? Zvažuje sa umožniť uzavretie rámcovej dohody s využitím DNS aj na dlhšie obdobie ako 6 mesiacov? Plánuje sa prehodnotiť definíciu bežnej dostupnosti?
- Priame rokovacie konanie po odstúpení od zmluvy v prípade podlimitných zákaziek (musí uchádzač, ktorý skončil ako druhý v poradí spĺňať všetky podmienky pôvodného verejného obstarávania? Môžeme rokovať s uchádzačom, ktorý skončil ako druhý v poradí o znížení ceny, ak je jeho cena vyššia o viac ako 20% v porovnaní s pôvodným úspešným uchádzačom?)
- Ako postupuje verejný obstarávateľ, keď dobrovoľne uplatní prísnejší nadlimitný postup, aj keď je zákazka vo finančnom limite podlimitnej zákazky?
- Vybraní verejní funkcionári nesmú byť konečným užívateľom výhod úspešného uchádzača (ako má verejný obstarávateľ uvedené preveriť? Plánuje sa zosúladiť okruh verejných funkcionárov podľa RPVS s okruhom verejných funkcionárov podľa zákona o VO?
- Rokovanie s úspešným uchádzačom o znížení zmluvnej ceny vo fáze pred vyzvaním na uzavretie zmluvy (je možné iniciovať rokovanie aj keď už bol úspešný uchádzač požiadaný v rámci súčinnosti o predloženie zmluvy?) Ako motivovať úspešného uchádzača, aby bol naklonený myšlienke na zníženie ceny?
- Jazyk ponuky: Chápe sa novelizované ustanovenie tak, že v zásade môže verejný obstarávateľ mať ponuky aj výlučne v cudzom jazyku (ak to umožní takto predkladať) a ak VO nebude predmetom kontroly, ponuky budú súčasťou dokumentácie iba v cudzom jazyku?
- Podľa § 40 ods. 5 písm. a) ZVO: Verejný obstarávateľ a obstarávateľ sú povinní pri vyhodnotení splnenia podmienok účasti uchádzačov alebo záujemcov, ktoré sa týkajú technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti podľa § 34 ods. 1 písm. a) alebo písm. b), zohľadniť referencie uchádzačov alebo záujemcov uvedené v evidencii referencií podľa § 12, ak takéto referencie ku dňu predloženia ponuky alebo žiadosti o účasť existujú a uchádzač alebo záujemca ich v ponuke alebo žiadosti o účasť identifikoval. Je možné, aby verejný obstarávateľ použil referencie z evidencie referencií, aj keď ich uchádzač v ponuke neidentifikoval (proaktívne tieto referencie dohľadá verejný obstarávateľ)? Ako má verejný obstarávateľ postupovať, ak ide o referencie realizované pre verejných obstarávateľov/obstarávateľov, ale nenachádzajú sa v evidencii referencií