ONLINE - Inventarizácia majetku, záväzkov a ich rozdielov – načo nezabudnúť pri jej dopracovaní aj v roku 2022?
21. februára 2022
09:00-12:00 hod
Pôsobí ako kontrolór a hlavný kontrolór v niekoľkých štátnych organizáciách. Lektor je často prizvanou osobou k výkonom kontrolných aktivít vo verejnej správe. Dlhodobo sa venuje problematike práva verejnej správy a oblasti finančnej kontroly. Študoval na univerzite v Českej republike a ukončil postgraduálne štúdium na Ústave práva v Prahe so zameraním na obchodné a finančné právo. Rigorózne doktorské skúšky vykonal v roku 2019. Publikuje príspevky v odborných periodikách a na on-line portáloch. Vydal publikáciu pre finančnú kontrolu a Príručku pre rozpočtovanie a účtovanie v samospráve, publikácie k finančnej kontrole a k zverejňovaniu povinných údajov. Lektor je autorom komentára k zákonu o finančnej kontrole a audite. Rovnako spísal oceňovanú publikáciu o interných smerniciach vo verejnej správe. Vydal niekoľko kníh z praxe a v praxi lektor metodicky usmerňuje viaceré subjekty verejnej správy. Toho času lektor dokončuje dizertáciu v oblasti finančnej kontroly na vysokej škole v Poľskej republike (DSc., doktor vied). Dr. Jozef Sýkora prednáša v programe akreditovaného vzdelávania pre kontrolórov a je garantom viacerých modulov na Ekonomickej univerzite v Bratislave.
.
Forma |
Workshop
|
Dátum |
21. februára 2022 |
Dĺžka |
1 deň
|
Úroveň |
Pre všetkých, ktorí majú o problematiku záujem |
Určený pre |
zamestnanci subjektov verejnej správy, štátnych fondov, obchodných spoločností verejnej správy, obcí, škôl a miest ako aj zamestnanci zriadených organizácií (rozpočtové a príspevkové organizácie) ako aj subjekty mimo sektora verejnej správy |
Cieľ
Webinár sa venuje aktuálnej téme inventarizácií majetku, záväzkov a ich rozdielov za rok 2021 k času zostavenia účtovnej závierky. Rovnako sa lektor zaoberá i výkonom inventarizácie začiatkom roka 2022 s ohľadom na ukončený účtovný rok a v zmysle novelizovaného zákona. Súčasťou prezentácie je prehľad povinností v zmysle § 29 a 30 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov a Opatrenia MF SR č. MF/16786/2007-31, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre rozpočtové organizácie, príspevkové organizácie, štátne fondy, obce a vyššie územné celky v znení neskorších predpisov. Webinár obsahuje niekoľko vzorových príkladov do praxe so správnymi vzormi zápisov i súpisov ako aj menovacích dekrétov, či príkazu na zostavenie inventarizácie pre použitie do súčasných rokov. Tiež sa bližšie budeme venovať inventarizovaniu pokladničnej hotovosti a cenín a problémom v praxi z pohľadu následných kontrol.
Prihlasujte sa prosím včas! Hláste predbežný záujem, zabránite tým presunom školení!
V prípade webových kurzov je jedna prihláška platná pre jedného účastníka kurzu, objednávateľ nie je oprávnený sprístupniť odkaz na školenie viac ako jednej osobe.
Prihláška na školenie na stiahnutie TU.
V cene je zahrnuté
organizačné a technické zabezpečenie, materiály pre účastníkov školenia, náklady na lektora, online platforma
Rozsah a náplň
Lektor sa bližšie venuje:
- správnosti zostavenia inventarizácie a zodpovednosti za jej vykonanie,
- vyhotoveniu príkazu na jej vykonanie, menovaniu členov,
- inventúre majetku, záväzkov i pohľadávok,
- častým kontrolným zisteniam z praxe, a tiež
- náležitostiam výstupov z inventarizácie.
Webinár dáva účastníkom odpovede i na otázky, a to:
- Čo všetko majú obsahovať inventúrne súpisy?
- Musí byť súčasťou inventarizácie aj základná finančná kontrola?
- Aké povinnosti majú členovia inventarizačnej komisie?
- Čo všetko požaduje zákon o účtovníctve k zostavenie príkazu štatutára k realizovaniu inventarizácie?
- Aké sú časté kontrolné zistenia a ako sa im vyvarovať?
- Musí sa účtovať inventarizačný rozdiel?
Časté otázky zamestnancov v rámci kontrol sú:
- Kedy je možné tvoriť rezervu a kedy časové rozlíšenie?
- Musí sa tvorba rezervy alebo opravnej položky overiť finančnou kontrolou?
- Môžeme tvoriť na konci roka rezervy na rekreačné príspevky?
- Ktoré účty nesmú vykazovať na konci roka zostatok podľa Postupov účtovania?
- Musíme okrem inventúrnych súpisov zostaviť aj inventarizačný zápis z každého jedného súpisu?
- Postačí vykonať inventarizáciu pokladničnej hotovosti dvakrát za rok?
Obsah webinára:
- Zákonnosť inventarizácie a jej postup
- Prehľad povinností pri jej zostavení
- Upozornenia z kontrolnej praxe
- Otázky účastníkov
Bonus pre účastníkov: Vzorové šablóny – inventúrny súpis a inventarizačný zápis, príkaz na inventarizáciu, menovania i prehlásenia hmotne zodpovedných osôb
Nutné vstupné znalosti
Technické paramentre na online prenos:
Systém potrebuje pre správnou funkciu otvorené porty TCP/IP 80/443 (Pro HTTP/HTTPS)